Školní vzdělávací program
Poznáváme náš svět (název programu)
Školní vzdělávací program a školní řád je k nahlédnutí v šatnách jednotlivých tříd MŠ.
Naše cíle:
- Všemi dostupnými prostředky a profesionálním chováním zajistit dětem klidnou, radostnou a pohodovou atmosféru v mateřské škole
- Zaměřit se na rozvoj řečových schopností, jazykových a komunikativních dovedností
- Klást důraz na rozvoj pohybových aktivit a rozvoj fyzických zdatností, s cílem podporovat zdraví dětí
Při tvorbě obsahu jsme vycházely z námětů odborných publikací, zejména pak z metodických publikací Rok s barevnými kamínky, Kafomet pro MŠ, Rok v MŠ a jiných odborných materiálů. Využily jsme rovněž poznatky ze vzdělávacích akcí pedagogů, dbaly jsme, aby se při tvorbě TVP uplatnilo prožitkové a kooperativní učení, spontánní a didaktické činnosti a řízené činnosti. Především jsme pak vycházely z analýzy a vlastních podmínek školy. Náš vzdělávací obsah byl tvořen tak, aby se v něm uplatnily dovednosti a zkušenosti našich pedagogů, aby je inspiroval a motivoval k práci s dětmi a neomezoval jejich pedagogickou tvořivost. Celý obsah je tvořen tak, aby děti bavil, podporoval jejich zvídavost a potřebu vzdělávat se.
Obsah je zpracován do 4 integrovaných bloků:
- Podzimní hry a činnosti
- Zimní hry a činnosti
- Jarní hry a činnosti
- Letní hry a činnosti
Tématické náměty:
1.téma: Doma a ve škole
2.téma: Podzim na zahradě, poli a v lese
3.téma: Když padá listí
4.téma: Adventní čas
5.téma: Paní zima
6.téma: Co děláme celý den
7.téma: Voláme sluníčko
8.téma: Mláďátka
9.téma: Máme se rádi s mámou a s tátou
10.téma: Lidé a věci kolem nás
V TVP má každý integrovaný blok určeny své záměry, činnosti a očekávané výstupy, které jsou přizpůsobeny věku a individuálním schopnostem dětí. Prolínají se do 5 vzdělávacích oblastí - biologické, psychologické, interpersonální, sociálně-kulturní a environmentální. Tyto oblasti jsou nazývány:
- Dítě a jeho tělo
- Dítě a jeho psychika
- Dítě a ten druhý
- Dítě a společnost
- Dítě a svět